zaterdag 9 oktober 2021

Wie wat bewaart

Vijf jaar geleden hadden we een rijke oogst aan peren en pruimen, zo veel dat ik besloot er - na de onvermijdelijke jam en chutney - peren- en pruimenlikeur van te maken. In kleine flesjes met handgeschreven etiketten vonden ze hun weg naar dierbaren als cadeautjes. De perenlikeur is inmiddels op, maar van de pruimenlikeur heb ik nog een pot staan zoals op deze foto, en die wordt er alleen maar lekkerder op. 

Nu was de afgelopen zomer ook weer een met veel pruimen, en na een royale voorraad jam ging ik op zoek naar een ander recept. Dat werd pruimen op witte port, waarvan nu twee weckpotten staan te trekken. Heerlijk over ijs of een ander toetje, en elke keer dat ik het deksel van de ene pot opendoe is de geur nóg lekkerder. De tweede pot - hier op de foto - laat ik zo lang mogelijk ongeopend, want wie wat bewaart ...

b

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Letterensalon

Vanochtend was weer de Letterensalon*) van de Haagse Kunstkring, waar dichters, schrijvers, voordrachtskunstenaars, acteurs en andere werken...