donderdag 28 oktober 2021

Post in Athene

Twee jaar geleden was ik met Angèle in Athene. Het was prachtig oktoberweer, wat onder de Griekse zon aanvoelde als een warme nazomer. We slenterden door de mooie stad en namen de tijd voor de schoonheid, de geschiedenis en elkaar.

Bij het terugzien van deze brievenbus op een Atheense deur die ik in het voorbijgaan fotografeerde ben ik in gedachten weer even helemaal terug. En natuurlijk denk ik aan een brief voor deze bus om die eigenhandig te bezorgen.


















BRIEF

Vandaag zou ik je een brief schrijven
een brief waarin ik iets wilde begrijpen

maar ik deed dat niet, het ging te langzaam
ik schreef en ik keek naar mijn hand

hoe die hand langzaam woorden tekende

er ontstond in dat handschrift iets als
een huis – ik wilde weten waarin we woonden

om dat te begrijpen zou ik een brief schrijven
maar ik zag alleen de voorzichtige woorden

die ik tekende voor ik ze begreep

Rutger Kopland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Echte liefde

Brief van mijn overgrootvader, London, 1882 (Ook) van je familie moet je het hebben. Een tijd geleden kwam de prachtbrief weer te voorschijn...