woensdag 22 september 2021

Uitzicht

Afscheid van het Binnenhof - Uitzicht

Vandaag beleven we de eerste Algemene Politieke Beschouwingen in B67, de tijdelijke behuizing van de Tweede Kamer na ons vertrek van het Binnenhof. Een historisch moment, want dit is voor mij en mijn collega's voor het eerst dat we tijdens de opening van het nieuwe parlementaire jaar niet op het Binnenhof werken. Op 25 september volgend jaar ga ik met pensioen. Het ziet er dus naar uit dat ik de volgende Algemene Politieke Beschouwingen (van 21 en 22 september 2022) ook nog nét in B67 zal meemaken.

Met uitzicht op het einde van mijn werkende leven heb ik tussen de middag bij de koffiecorner op de 3e verdieping in de B-vleugel dit raamuitzichtje (met potlood, balpen, aquarelpotlood en nat kwastje) geschetst in mijn tekenboekje.

Links in beeld de markante toren van VNO-NCW, op de voorgrond de bomen langs de Utrechtsebaan en rechts de ministeries van Economische Zaken en Klimaat en van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.   





In een volgende aflevering van deze kleine serie Afscheid van het Binnenhof zal ik door mijn oogharen vast nog eens terugblikken op een van de vorige Algemene Politieke Beschouwingen, waar ik zowel uit de Tweede Kamer als de Eerste Kamer herinneringen aan heb sinds ik er in 1975 begon.   



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Echte liefde

Brief van mijn overgrootvader, London, 1882 (Ook) van je familie moet je het hebben. Een tijd geleden kwam de prachtbrief weer te voorschijn...