vrijdag 17 september 2021

Poëziemiddag Dichter bij de dood

Sinds 2016 werk ik als dichter mee aan Dichter bij de dood, de manifestatie waarbij dichters op 2 november (Allerzielen) hun gedichten voordragen op de mooie Haagse begraafplaats Oud Eik en Duinen om daar begraven dichters, schrijvers en andere kunstenaars te eren. Tot dusverre koos ik voor Ferdinand Bordewijk, Anton Constandse, Aad Nuis en Willem Drees sr. en schreef ik gedichten om bij hun leven stil te staan. Voor de editie van 2 november 2021 heb ik gekozen voor de dichter PC Boutens. 

Maar eerst is er een feestje om het eerste jubileum van Dichter bij de dood te vieren, en natuurlijk ben ik erbij als een van de dichters die er komen voordragen. Zondag 19 september ben je welkom vanaf 14.00 uur. De deelnemende dichters dragen eigen werk voor en beginnen met een troostend gedicht over de dood.

Oud Eik en Duinen, Laan van Eik en Duinen 40, 2564 GT Den Haag 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Echte liefde

Brief van mijn overgrootvader, London, 1882 (Ook) van je familie moet je het hebben. Een tijd geleden kwam de prachtbrief weer te voorschijn...