maandag 21 maart 2022

Onthulling bij de Posthoorn

Vandaag is het weer 21 maart, net als ieder jaar begin van de lente én World Poetry Day. Op 21 maart 2013 mocht ik op het terras van Bodega de Posthoorn ter gelegenheid van de eerste editie van het maandelijkse Poëziecafé van de Haagse Poëzieroute het raamgedicht onthullen dat er nog altijd hangt, met het gedicht Eb van M. Vasalis:

Eb 

Ik trek mij terug en wacht. 
Dit is de tijd die niet verloren gaat: 
iedre minuut zet zich in toekomst om. 
Ik ben een oceaan van wachten, 
waterdun omhuld door 't ogenblik. 
Zuigende eb van het gemoed, 
dat de minuten trekt en dat de vloed 
diep in zijn duisternis bereidt.

Er is geen tijd. Of is er niets dan tijd?

M. Vasalis, 

Uit: Vergezichten en gezichten,
Uitgeverij van Oorschot, 1954

Foto: Anna Djerek



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Echte liefde

Brief van mijn overgrootvader, London, 1882 (Ook) van je familie moet je het hebben. Een tijd geleden kwam de prachtbrief weer te voorschijn...