zondag 20 maart 2022

Eén stap tegelijk

De Hanwag wandelschoenen waarmee ik ook nu weer buiten in de tuin aan het werk ben, op deze ongekende voorjaarsdag in wintermaand maart. Het is alweer een kleine eeuwigheid geleden dat ik ze aanschafte, ze hebben me door talloze landschappen gedragen, over heuvels en bergen, door dalen, dorpen en steden, in warmte en kou, in gezelschap en alleen, op mijn beide benen.

Bij de firma Bever heb ik ze al eens laten verzolen en opfrissen, zodat ze weer jaren en kilometers mee kunnen door de wereld, één stap tegelijk. Ze zijn nog lang niet uitgewandeld en ik ook nog niet, er is nog zoveel te zien. "Alles ligt op loopafstand als je tijd genoeg hebt", zeg ik Steven Wright na.

Als dank en klein eerbetoon tekende ik ze een tijd geleden in het kader van de Spring Art Challenge die Portretschool Amsterdam in coronatijd organiseerde, bij de opdracht: portretteer je wandelschoenen. 

Deze tekening maakte ik op  mijn telefoon met de app ArtRage. Het was een leuke en dankbare opdracht. Nu weer terug de tuin in, aan het werk, even mijn trouwe onderdanen uitlaten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Echte liefde

Brief van mijn overgrootvader, London, 1882 (Ook) van je familie moet je het hebben. Een tijd geleden kwam de prachtbrief weer te voorschijn...