woensdag 30 maart 2022

De Hofvijver weerspiegelt de geschiedenis

Afscheid van het Binnenhof. Op deze dag ben ik weer aan het werk op kantoor, in B67 waar de Tweede Kamer sinds de verhuizing van het Binnenhof vergadert. Vandaag gaat het in opeenvolgende debatten  over veranderingen in de Grondwet, zoals aanpassing van de bepaling inzake de onschendbaarheid van het brief-, telefoon- en telegraafgeheim aan moderne media. Diverse Kamerleden begonnen hun bijdrage aan het debat ermee dat ze hun kinderen hadden moeten uitleggen wat een telegraaf wat en dat ze dat zelf eigenlijk ook niet goed wisten. Ook wetgeving vergt onderhoud.

Elke week begint nu het moment dichterbij te komen dat ik mijn pen aan de wilgen ga hangen, althans tijdens het werk. Nog 25 weken tot mijn pensioendatum, weken waarin de Grote Vraagstukken zich verdringen op de Kameragenda en in het nieuws dat onze dagen kleurt.

Ondertussen weerspiegelt de Hofvijver de gebouwen van het Binnenhof en de geschiedenis, zoals op de foto hieronder die ik recentelijk maakte.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Echte liefde

Brief van mijn overgrootvader, London, 1882 (Ook) van je familie moet je het hebben. Een tijd geleden kwam de prachtbrief weer te voorschijn...