vrijdag 20 augustus 2021

Overzicht en dankbaarheid

Afscheid van het Binnenhof. Gisteren hielden we een generale repetitie met alle diensten op de nieuwe - tijdelijke - locatie voor de Tweede Kamer tijdens de grootschalige opknapbeurt van het Binnenhof de komende jaren. We staan klaar om op onze nieuwe plek na het huidige zomerreces van start te gaan. Ook nu heb ik weer bewondering voor de professionaliteit en servicegerichtheid van de diensten die het parlementaire proces - en daarmee de democratie - in goede banen leiden zonder daarbij zelf op de voorgrond te treden. Dat was al zo in de Oude Zaal (die ik hier weer eens laat zien) waar ik alweer in 1975 begon. Ik bewaar er veel herinneringen aan, die ik in deze kleine serie Afscheid van het Binnenhof de revue laat passeren. Zelf zal ik na de verbouwing over een paar jaar niet meer mee terugverhuizen naar het Binnenhof. In het laatste jaar van mijn loopbaan dat ik nu inga, kijk ik door mijn oogharen terug en vooruit met een gevoel van overzicht en dankbaarheid. Het blijft mooi en de moeite waard om voor de democratie te werken. Met die houding begon ik - nog onder het kabinet-Den Uyl - en met dezelfde houding neem ik in deze kleine serie alvast afscheid van het Binnenhof.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Echte liefde

Brief van mijn overgrootvader, London, 1882 (Ook) van je familie moet je het hebben. Een tijd geleden kwam de prachtbrief weer te voorschijn...