vrijdag 22 april 2022

Aftellen tot de Gevulde Leegte

Afscheid van het Binnenhof

Vandaag begint het meireces: van vrijdag 22 april tot en met maandag 9 mei 2022. Het is het voorlaatste reces in mijn loopbaan en (Deo volente) het laatste in mijn kantoorleven. Afgelopen woensdag stapte ik onze werkvertrekken in B67 binnen met het besef dat ik nog 10 keer op kantoor zou zijn tot het zomerreces dat op 8 juli begint en tot en met 5 september duurt. Aangezien ik de weken tussen 5 en 25 september (mijn pensioendatum) verlof heb genomen is het aftellen nu echt begonnen. Afgezien van nog niet bekende klussen in de zomer gaat de Gevulde Leegte voor mij daarom per 8 juli in. Ik verheug me er nu al op, met genoeg andere dingen voor de boeg en met een periode achter me waarin ik kan terugkijken tot 1975 toen ik op het Binnenhof begon, nog onder het kabinet-Den Uyl. Andere tijden!

Het meireces biedt gelegenheid om alvast te doen waar ik na mijn afscheid van het Binnenhof echt de tijd voor krijg: mijn etspersje te voorschijn halen en nieuwe prentjes maken, ditmaal met het Binnenhof zelf als onderwerp met het oog op de afscheidstentoonstelling in de Haagse Kunstkring eind van dit jaar, stukjes en gedichten schrijven en genieten met mijn lief. Het is bijzonder om het parlementaire bedrijf nog één rondje mee te maken van binnenuit en mooi om er daarna op terug te zien in dankbaarheid en verwondering.

Foto: de Binnenpoort of Middenpoort, een van de vier bewaard gebleven toegangspoorten die toegang geven tot het Binnenhof, gebouwd in 1634. Boven de poort bevindt zich de vroegere verbindingsgang naar de Grafelijke zalen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Echte liefde

Brief van mijn overgrootvader, London, 1882 (Ook) van je familie moet je het hebben. Een tijd geleden kwam de prachtbrief weer te voorschijn...