zondag 13 februari 2022

Mijn afscheid komt steeds dichterbij

Morgen is het Valentijnsdag 2022 en het begin van week 7. Een blik op de kalender leert dat het zomerreces van de Tweede Kamer waar ik werk aan het eind van week 27 begint, op vrijdag 8 juli. Nog 20 weken te gaan dus tot het zomerreces. Ik ga op 25 september met pensioen en neem de weken na het zomerreces vrij. Per saldo werk ik vanaf morgen dan ook nog maar 20 weken - plus de tijd die we in het zomerreces worden ingezet voor Kamerwerk. Mijn afscheid van het Binnenhof komt dus steeds dichterbij.

Het Binnenhof heb ik in de jaren dat ik er vanaf 1975 heb rondgelopen verbeeld in tekeningen en bezongen in gedichten. Het naderende afscheid stimuleert me om nieuwe gedichten te schrijven en nieuwe tekeningen te maken met een blik door mijn oogharen op het Binnenhof.

Hieronder een versje dat ik in 2012 in één keer opschreef onder een tekeningetje dat ik er maakte in de Oude Zaal waar ik zoveel kostbare herinneringen heb liggen. 

Terug

Tijd en ruimte vallen samen -
Deze mooie Oude Zaal
Eeuwen gingen, mensen kwamen
Het gebeurde allemaal
In het daglicht dat van boven
Door de glazen koepel schijnt

Bijna zou je gaan geloven
Dat de tijd hier nooit verdwijnt. 

Eelco van  der Waals
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Letterensalon

Vanochtend was weer de Letterensalon*) van de Haagse Kunstkring, waar dichters, schrijvers, voordrachtskunstenaars, acteurs en andere werken...