woensdag 9 februari 2022

9 februari

9 februari, geboortedag (1925) van mijn vader. Natuurlijk kocht ik vandaag dit boek, "De Indische doofpot - Waarom Nederlandse oorlogsmisdaden in Indonesië nooit zijn vervolgd". Wat hééft mijn vader gelijk gekregen toen hij als jonge man weigerde daar te gaan vechten en daar als niet-erkend dienstweigeraar 3 jaar voor achter de tralies ging. Voor het boek dat ik over hem ga schrijven bevat deze brisante studie bruikbare aanknopingspunten die mijn vader met terugwerkende kracht aan de goede kant van de geschiedenis plaatsen. Ik ga het door zijn ogen lezen als zijn trotse en liefhebbende zoon. ♡ 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Letterensalon

Vanochtend was weer de Letterensalon*) van de Haagse Kunstkring, waar dichters, schrijvers, voordrachtskunstenaars, acteurs en andere werken...