maandag 24 juni 2024

Tekst en beeld

Voor het eerst nam ik op 22 en 23 juni met mijn etsen, tekeningen en gedichten deel aan Kunst aan Huis 2024 Voorburg. Verrassend waren de reacties op de bundels die ik er liet zien, te beginnen met de gezamenlijke bundel uit 2017 met Wanda Plantinga (linosneden bij mijn gedichten) voor en over Inproc Koffie en Thee op de Haagse Denneweg. 

Wanda verzorgde ook de mooie uitgave, de overige titels verschenen bij uitgever Brave New Books. De zes uitgaven op de schoorsteenmantel - zie foto - vielen in goede aarde, werden beide dagen ter hand genomen, gelezen, besproken en aangeschaft door mijn gesprekspartners. Naar aanleiding van de gesprekken over mijn etsen schreef een nieuw gedicht (bijna) zichzelf, als begin van een serie gedichten bij etsen. Dat sluit mooi aan bij mijn streven om tekst en beeld te combineren in boekjes, mapjes en meer. Ook in dit opzicht was Kunst aan Huis geslaagd als opmaat naar nieuw werk. Ik kan tevreden zijn. Een dichter gaat door.

Op de foto van links naar rechts: Zo klein als de wereld, zo groot als geluk - gedichten en prints bij Inproc -in Koffie & Thee sinds 1853, Wanda Plantinga, linosneden, Eelco van der Waals, gedichten, uitgave TOR, Den Haag; Sonnetten - Het water rimpelt over duizend dingen, Brave New Books; Het vijvertje - Your heart is the size of an ocean, Brave New Books; Aortaboog - Gedichten in dankbaarheid, Brave New Books; Mamma - Gedichten bij je laatste dag, Brave New Books; Willy Swarts (mijn oma), Als de zomer, de zomer eens komt - Nagelaten gedichten 1916-1919, Brave New Books.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Anjo da Guarda

Met je eigen gedachten de heuvel af in de vroegte, vogelgeluiden, de beek  langs het pad, ruisend. Druiven, olijven in de  bocht, eucalyptus...