zondag 24 september 2023

Gedichten bij je laatste dag

24 september 2023 - Vandaag is het 10 jaar geleden dat mijn moeder in mijn handen stierf. Kort na haar overlijden schreef ik een kleine cyclus van 10 gedichten over haar laatste dag. Deze gedichten zijn nu bij uitgever Brave New Books uitgekomen in een bundeltje: Mamma - Gedichten bij je laatste dag. Op de omslagfoto geeft mijn moeder mijn zusje de fles. Het bundeltje is te bestellen via deze link. Hieronder het laatste gedicht uit de cyclus.

X

Niemand
die weet hoe
het nu moet,

met je haar
op je kussen

met de tanden
in je mond

met je duster
aan het haakje

en je slippers
op de grond.

Je pyjama
rond je leden

en je koffer
in de kast.

hoe het moet
met je verleden

en wie daar
dan nu op past.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Letterensalon

Vanochtend was weer de Letterensalon*) van de Haagse Kunstkring, waar dichters, schrijvers, voordrachtskunstenaars, acteurs en andere werken...