vrijdag 22 september 2023

1 jaar met pensioen

Vandaag is het 1 jaar geleden dat ik met pensioen ging. Samen met mijn collega Coby Pronk nam ik afscheid nam van mijn werkende leven in de foyer van de Max van der Stoelzaal in de tijdelijke behuizing van de Tweede Kamer aan de Bezuidenhoutseweg. Voor mij was de cirkel daarmee rond, want aan het begin van dat werkende leven, op het Binnenhof in 1975, was Max van der Stoel minister van Buitenlandse Zaken in het nu welhaast legendarische kabinet-Den Uyl. Coby en ik hebben onze herinneringen aan het Binnenhof in beeld gebracht tijdens onze tentoonstelling - met Hans Kouwenhoven en Wim Bettenhausen - Kijken naar het Binnenhof in de Haagse Kunstkring in december 2022, waarvan de website nog altijd in de lucht is: https://sites.google.com/.../kijkennaarhetbinnenhof/homepage

Op deze foto zitten we samen met onze oud-collega's Milda Voskamp, Rian Schwarz en Jim van Beusekom gezellig te tafelen bij Fratelli, Tournooiveld 1 Den Haag, met uitzicht op de Hofvijver en het Binnenhof. In dankbaarheid denk ik terug aan de (47) werkende jaren die achter me liggen en aan de fijne mensen die ik in die jaren heb ontmoet. Het afgelopen jaar is voorbijgevlogen, en tegelijk lijkt het al veel langer geleden dat ik afscheid nam. Het denkbeeldige zwarte gat is uitgebleven, de geraniums staat ongebruikt in de vensterbank, er is genoeg te doen en te beleven, ik hoop er nog lang van te mogen genieten samen met de dierbaren om me heen. ❤



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Echte liefde

Brief van mijn overgrootvader, London, 1882 (Ook) van je familie moet je het hebben. Een tijd geleden kwam de prachtbrief weer te voorschijn...